Телефони довіри
Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00)
Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000
Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335
Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20
Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75
Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103
Національна поліція України 102

Порядок реагування на доведені випадки булінгу в закладі освіти

ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ДОВЕДЕНІ ВИПАДКИ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

За дотримання законодавства щодо захисту прав неповнолітніх у навчальному закладі відповідальність несе керівник навчального закладу. Тому в кожному навчальному закладі повинно бути проведено оцінювання службових приміщень (роздягальні, душові кабінки, туалетні кімнати) та шкільного подвір’я на предмет небезпеки (тобто переглянути, у яких з них діти та підлітки можуть бути ізольованими та травмованими.)

З метою профілактики випадків насильства необхідно посилити контроль за чергуванням вчителів на перервах. Адже учні не повинні залишатися без нагляду дорослих. Нижче ми пропонуємо алгоритм дій працівників навчального закладу освіти (розроблено С. Буровим — експертом з прав людини) у разі виявлення факту насильства над дитиною.

План заходів щодо профілактики булінгу на 2023 – 2024 навчальний рік
№ п/п Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
 Діагностичний етап
1 Створення бази діагностичного  інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах    Вересень Практичний психолог
2 – Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти, опитування батьків про соціальну взаємодію здобувачів освіти під час дистанційного навчання ;– Опитування: опитувальник OLWEUS для здійснення моніторингу в закладі освіти (для педагогічних працівників, здобувачів освіти, батьків) ;– Діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;– визначення рівня тривоги та депресії учнів (Опитувальник Басса-Дарки); Усі категорії учасників освітнього процесу Протягом року Класні керівники, майстри виробничого навчання,практичний психолог, соціальний педагог    
3 Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу Усі категорії учасників освітнього процесу Протягом року Практичний психолог
Інформаційно-профілактичні заходи
1 Обговорення питання протидії булінгу на загальноучилищних батьківських зборах Батьки здобувачів освіти Жовтень Директор, заступник директора з навчально-виховної роботи, соціальний педагог, практичний психолог
2 Засідання циклової комісії класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » Циклова комісія класних керівників Листопад Голова ЦК, Заступник директора з навчально-виховної роботи, соціальний педагог, практичний психолог
3 Розробка пам’ятки «Як розпізнати булінг» Педагогічний колектив Грудень Заступник директора з навчально-виховної роботи, соціальний педагог, практичний психолог
4 Виступ «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» Батьки здобувачів освіти, Педагогічний колектив Протягом року Практичний психолог, соціальний педагог
5 Контроль стану попередження випадків  булінгу Нарада при директорі Квітень  Адміністрація училища 
6 Проведення занять за профілактичною програмою «Вирішення конфліктів мирним ляхом. Базові навички медіації» Здобувачі освіти Протягом року Практичний психолог
7 Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечний освітній простір. Маски булінгу» Педагогічий колектив Травень Заступник директора з навчально-виховної роботи, практичний психолог, соціальний педагог
8 Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Педагогічний колектив Протягом року Заступник директора з навчально-виховної роботи, практичний психолог, соціальний педагог
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
1 Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять Всі здобувачі освіти Протягом року Класні керівники та майстри виробничого навчання, вихователі гуртожитку
2 Інтерактивне заняття  «Нік Вуйчич. Історія успіху»

І курси

ІІ курси

ІІІ курси

Протягом року Практичний психолог, вихователі гуртожитку, бібліотекар, соціальний педагог
3 Засідання Ради учнівського самоврядування «Вчимось будувати здорове суспільство»  Рада учнівського самоврядування Березень практичний психолог 
4 Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» Всі здобувачі освіти Квітень Класні керівники майстри виробничого навчання,   практичний психолог, соціальний педагог
5 Робота «Скриньки довіри» Всі здобувачі освіти Лютий- квітень практичний психолог, соціальний педагог 

 

Порядок подання заяви про випадки булінгу (цькування) у ДНЗ «Глухівське вище професійне училище»

1. Виявлення факту булінгу (цькування)

1.1. Здобувачі освіти ДНЗ «Глухівське вище професійне училище» повинні одразу проінформувати (в будь-який доступний спосіб) дорослих (батьків, педагогічних працівників, класного керівника, майстра виробничого навчання тощо), представника адміністрації, соціального педагога, психолога, медичну сестру про факт здійсненого булінгу (цькування) свідком якого вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

1.2. Педагогічні працівники або інші працівники ДНЗ «Глухівське вище професійне училище» повинні повідомити керівника закладу про факт булінгу (цькування) свідком якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.

Протидія булінгу

Булінг

Практично в кожному класі є учні, які стають об’єктами глузувань та знущань. Булінг – достатньо нове поняття в нашому житті, але явище, яке воно визначає, на жаль, нам добре і давно відоме. У художній формі ця проблема була розкрита в радянському фільмі «Опудало» (рос. «Чучело»). Що ж це за явище таке, де дитина стає «білою вороною» та «цапом- відбувайлом», а сьогодні жертвою булінгу?

БУЛІНГ (від анг. bully – хуліган, задирака, насильник) – визначається як утиск, дискримінація, цькування. Вчені визначають шкільний булінг як тривалий процес свідомого жорстокого ставлення з боку однієї дитини або групи дітей до іншої дитини або групи інших дітей.

На сьогодні булінг перетворився на доволі поширене явище, за яким стоїть ціла низка соціальних, психологічних та педагогічних проблем. Булінг – це не просто бешкет та пустощі. Це особлива форма взаємовідносин, яка ґрунтується на дискримінації, насильстві та агресії.

Найчастіше булінг відбувається в місцях, де контроль з боку дорослих менший або відсутній взагалі. Це можуть бути: їдальні, сходи, коридори, вбиральні, роздягальні, спортивні майданчики.

Знущання найбільш поширені в початковій або середній школі, рідше у старшій. Однак, необхідно відмітити, що в старшій школі булінг набуває більш прихованого характеру. Кривдники-хлопці частіше застосовують фізичне насильство, дівчата – дражняться, поширюють чутки, ігнорують та бойкотують жертву. Фізичне насильство найбільш помітне, найскладніше помітити психологічне насильство.

Штрафи за цькування, які передбачені законом

Штрафи за булінг становитимуть від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 грн. або від 20 до 40 годин громадських робіт.

Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф буде більшим — від 100 до 200 мінімумів (1700—3400 грн.) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20% заробітку.

ЄДИНІ ПЕДАГОГІЧНІ ВИМОГИ ДО УЧНІВ ДНЗ «ГЛУХІВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»

І. Загальні положення

1.1 Єдині педагогічні вимоги до учнів у навчальному закладі базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті училища.

1.2 У випадку порушень Єдиних педагогічних вимог до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:

- усне зауваження;

- винесення догани, включно із занесенням догани в особисту справу учня;

- відрахування з навчального закладу.

1.3 Постійно турбуватися про авторитет і честь училища, поважати традиції навчального закладу.

1.4 Виконувати правила внутрішнього розпорядку училища, а також під час проходження виробничої практики — на підприємстві, установі, організації.

1.5 Берегти власний час та час інших, майно училища, економити матеріали, воду, паливно-енергетичні ресурси.

1.6 Брати активну участь у громадському житті училища.

1.7 Приділяти особливу увагу питанням особистої та громадської гігієни, у тому числі не смітити, не палити, не вживати спиртні напої.

1.8 Виконувати під час проходження виробничої практики вимоги нормативно-правових актів, які регулюють працю працівників відповідних підприємств, установ, організацій.

1.9 Дотримуватись правил охорони праці та техніки безпеки під час практичного навчання і виробничої практики.

1.10 Не пропускати занять без поважних причин, не запізнюватись на уроки та вранішні лінійки.

1.11 Забороняється користуватися мобільними телефонами під час навчально-виховного процесу.

Много шаблонов Joomla на By Amestris D