РЕСУРСНИЙ КУТОЧОК В ДНЗ «ГЛУХІВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»
Одним із завдань процесу навчання сучасного закладу освіти є створення комфортних умов, які сприятимуть включенню дитини з особливими освітніми потребами у соціальну активність та набуттю освітніх навичок. З цією метою функціонують ресурсні куточки, які є необхідним елементом сучасного навчального закладу. У нашому училищі створено ресурсний куточок для учнів, який надає можливість для розвитку та включення у соціальну активність здобувачів освіти з ООП. Заняття допомагають дитині правильно соціалізуватися, набути соціально-побутових навичок, розвинути навчальні уміння та інтегруватися до освітнього процесу в цілому.
Мета ресурсного куточка - мінімізувати психологічний дискомфорт при адаптації дітей з фізичними та розумовими відхиленнями до активного розвитку та навчання.
Ресурсний куточок - це не лише поділений на зони простір, а і стале соціальне оточення — група учнів та педагогів.
ОСНОВНЕ ПРИЗНАЧЕННЯ РЕСУРСНОЇ КІМНАТИ
Основною функцією створення ресурсного куточку є забезпечення для учнів з особливими освітніми потребами комфортних умов для переходу від ігрової діяльності до навчальної. Головним завданням є розумне використання робочого простору, який умовно можна поділити на сектори: навчально-пізнавальний та побутово-практичний.
У першій зоні може здійснюватись процес навчання у групах або індивідуально.
У другій зоні створюється простір, який виконує функції кухні та їдальні. Тут діти з особливими освітніми потребами під наглядом практичного психолога та соціального педагога або з їх допомогою набувають навичок самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватись у соціумі.
Все це спрямоване на збереження психоемоційного стану учнів з ООП і створення позитивного мікроклімату.
ЗОНУВАННЯ РЕСУРСНОГО КУТОЧКА
- Зона групової роботи та зустрічей
У зоні групової роботи діти набувають комунікативні навички, вчаться слухати один одного та висловлювати свої думки та почуття. Дуже важливо, щоб дитина сама розуміла, що вона відчуває, і що їй зараз потрібно, тому обладнання цієї зони активно допомагає дитині налаштуватися на сприймання себе та оточуючих.
- Зона індивідуальної роботи та творчості
У зоні індивідуальної роботи дитина набуває освітніх навичок, у чому їй, звісно, допомагає спеціаліст. У ресурсному куточку присутні набори посуду, кухонні панелі, кухонні електричні прилади, як наприклад, електрочайник та мікрохвильова піч. Спеціаліст разом з дитиною проводить різноманітні маніпуляції, а саме готують їжу, розігрівають її, роблять чай або сервірують стіл. Інші спеціальні меблі, які є у кожному домі, допомагають дитині навчитися правильно обходитися зі своїм одягом, тобто складати його у шафу або вішати на вішалку. Обов'язковими для ресурсного куточка є набори для розвитку творчої активності дитини. Творчі вправи допомагають як емоційно, так і фізично. Займаючись арт-терапією дитини розкриває себе, відпрацьовує свій емоційний стан, а також розвиває дрібну моторику рук, загальну координацію, стимулює зір та тактильну систему.
- Зона психологічного розвантаження
Куточок сенсорної інтеграції, ще його можна називати релаксаційним куточком. Заняття у відповідному напрямку допомагають дитині зняти напругу, випустити зайву енергію щоб з новими силами продовжити навчання.